No Image
No Image

Saat

Ana Menü

Anasayfa
Artvin'i Tanıyalım
Haberler
Arama
İletişim
Fıkralar & Şiirler
Kan Bankası
Resim Galerisi
Firma Rehberi
Seri İlanlar
Video Galeri
Köşe Yazıları
Mesaj Tahtası
Oyun
Haber Başlıkları

Reklam Alanı

Reklam Alanı

Üye Paneli

Livanem Firma Rehberi

Kayıt Ekle
Arama

No Image
Kızartma, kanser riskini artırıyor PDF Yazdır E-posta
Yazar Administrator   
Salı, 04 Aralık 2007
Yiyeceklerde pişirilme sırasında artan "akrilamid" adlı maddenin kadınlarda rahim ve yumurtalık kanseri riskini ikiye katladığı belirtildi. Hollanda'nın Maastricht Üniversitesi tarafından 120 bin kişi üzerinde yapılan araştırmada günde 40 mg. ve daha fazla akrilamid maddesi alan kadınların bu iki tip kansere yakalanma riskinin arttığı ortaya çıktı. Göğüs kanseri ile bu madde arasında ise bağlantı bulunamadı. Akrilamid'in nasıl ve niçin ortaya çıktığı tam olarak bilinmiyor. Ancak pişirme işlemi sırasında (kızartma, ızgara hatta fırın) kimyasal maddenin arttığı biliniyor. Çiğ ve haşlanmış gıdalarda bu madde çok az bulunuyor. İlk kez beş yıl önce bu maddenin kanserojen olabileceğine dair uyarı yapıldı. Ancak ilk kez bu kadar detaylı bir araştırmaya konu oluyor. Ve ilk kez yarattığı tehdit bu kadar net bir şekilde ortaya konuluyor. Araştırmada sağlık nedeniyle hiç pişirilmemiş yemekler yenmesi kesinlikle tavsiye edilmiyor. Ancak yemeklerin üst üste pişirilmemesi, yanıncaya kadar kızartılmaması öneriliyor. Ayrıca evde yapılan pişirme işlemlerinde restoran ve hazır yiyecek fabrikalarındaki pişirme işlemlerine oranla daha az akrilamid maddesi oluştuğu kaydediliyor. AB, tüketicilere tostlardan bile uzak durmaları uyarısında bulunuyor.
Son Güncelleme ( Salı, 04 Aralık 2007 )
 
< Önceki   Sonraki >
No Image
No Image No Image No Image
No Image
© 2008 Livanem.Net | Artvinlilerin Buluşma Noktası | Artvin|Şavşat-Borçka-Ardanuç-Hopa
Web Tasarım ve Programlama Livane Ajans & Fatih Aytekin
Bu Site En iyi 1024x768 Çözünürlükte IE7'de izlenir.
No Image